اصفهان، پایگاه فرهنگ و تمدن اسلامی
۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ خرداد
واعظي‌فر:
طول حفاري تونل خط دو مترو به 50 متر رسيد

مدير اجرايي خط دوم قطارشهري اصفهان گفت: با فعاليت شبانه‌روزي طول حفاري تونل خط دو قطار شهري اصفهان، به 50 متر رسيد.

 سيدمحسن واعظي‌فر با اشاره به عمليات اجرايي حفاري مكانيزه تونل خط دوم قطار شهري اظهار كرد: در حال حاضر فعاليت عمراني حفاري تونل غربي خط دوم قطار شهري اصفهان از ايستگاه شفت "تي بي ام (دستگاه حفاري تونل)" دارك واقع در شهرك امام حسين(ع) اصفهان در حال انجام است.

وي ادامه داد: حفاري تونل مكانيزه خط دو قطار شهري اصفهان اسفندماه سال گذشته با حضور مسئولان استان آغاز شد و در حال حاضر دستگاه حفاري تونل بيش از 50 متر از تونل غربي اين خط را حفاري و سگمنت‌گذاري كرده است.

مدير اجرايي خط دو قطار شهري اصفهان تصريح كرد: روزانه بيش از 100 نفر در پروژه ساخت سگمنت و حفاري مكانيزه تونل خط دو قطار شهري در سه شيفت كاري مشغول فعاليت هستند و تلاش ما فراهم كردن زمينه افزايش حفاري‌ با پايان مراحل تست گرم است.

وي گفت: همچنين عمليات عمراني ايستگاه‌هاي زينبيه، عاشق اصفهاني، عمان ساماني و لاله با سرعت و جديت بيشتري در سال جديد ادامه پيدا مي‌كند و در حال حاضر روزانه بيش از 300 نفر در اين پروژه‌ها به صورت مستقيم و غير مستقيم مشغول فعاليت هستند.

واعظي‌فر گفت: گشايش‌هاي خوبي در بحث تامين مالي اين خط صورت گرفته و اميدواريم كه در سال جديد پروژه‌هاي ايستگاه‌هاي بعدي خط دوم پس از تملك محل ايستگاه‌ها با سرعت بيشتري به مناقصه گذاشته شده و عمليات اجرايي آن آغاز شود.

وي در خصوص ويژگي‌هاي اصلي تونل‌هاي مكانيزه، گفت: استفاده از دستگاه حفاري تونل و ساخت تونل‌هاي مكانيزه در زمان حركت و ساخت تونل زير زمين، مشكل قطع‌كردن درختان و جابه‌جايي تأسيسات را كاهش مي‌دهد چرا كه در زير شهر حركت مي‌كنيم، علاوه بر اين ايستگاه‌هاي خط دو قطار شهري عمق بيشتري دارند و احداث ايستگاه‌ها را نيز از سطح زير زمين اجرا مي‌كنيم تا ترافيكي كمتري ايجاد شود، لذا با وجود اين مزيت‌ها، اين روش هزينه و زمان بيشتري مي‌برد.

تاریخ:
1398/01/25
تعداد بازدید:
160
اصفهان، ميدان امام حسين عليه السلام، شهرداري اصفهان
031-32229021-9
اصفهان، ميدان بزرگمهر، ابتداي خيابان بزرگمهر،شوراي اسلامي شهر
031-32672128
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شهرداری اصفهان میباشد.